- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski w Nowogrodźcu
- Struktura Urzędu
- Wydziały
WYDZIAŁ FINANSOWY
Danuta Krasiej
Naczelnik Wydziału Finansowego
tel. 75 7380664
d.krasiej@nowogrodziec.pl
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Finansowo należy
-
opracowywanie planów projektów budżetu i planów finansowych,
-
zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
-
dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w Budżecie w celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,
-
prowadzenie obsługi księgowej i kasowej,
-
ustalanie propozycji wysokości podatków i opłat lokalnych,
-
naliczanie podatków i opłat lokalnych oraz kontrola w tym zakresie,
-
przygotowywanie decyzji w sprawie ulg, umorzeń, odroczeń oraz rozkładania na raty należności gminnych,
-
podejmowanie czynności przygotowawczych i prowadzenie egzekucji administracyjnej,
-
prowadzenie obsługi funduszy celowych,
-
prowadzenie księgowości budżetowej,
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów, wydatków, inwestycji i rachunków pomocniczych,
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
-
sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
-
ewidencja i rozliczanie podatku VAT,
-
opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków Burmistrzowi i Radzie,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Izbą Skarbową, urzędami skarbowymi, bankami i sądami,
-
wydawanie zaświadczeń o dochodowości, posiadaniu gospodarstwa rolnego lub nieruchomości oraz innych zaświadczeń określonych odrębnymi przepisami,
-
prowadzenie ewidencji księgowej składników mienia gminy oraz aktualizacja zmian w tym zakresie,
-
naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz rozliczanie składek ZUS i US,
-
kontrola gospodarki finansowej jednostek pomocniczych gminy,
-
wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
-
obsługa środków finansowych z: Unii Europejskiej, Banku Światowego, dotacji, kredytów itp.
-
kontrola wydatkowania środków publicznych przez organizacje pozarządowe i pożytku publicznego,
-
prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji,
-
ewidencja podatników i inkasentów.