Urząd Miejski w Nowogrodźcu

Biuletyn Informacji Publicznej

WYDZIAŁ FINANSOWY

 
Danuta Krasiej
Naczelnik Wydziału Finansowego
tel. 75 7380664
d.krasiej@nowogrodziec.pl
  
 
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Finansowo należy
 
  1. opracowywanie planów projektów budżetu i planów finansowych,
  2. zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
  3. dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w  Budżecie w celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,
  4. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej,
  5. ustalanie propozycji wysokości podatków i opłat lokalnych,
  6. naliczanie podatków i opłat lokalnych oraz kontrola w tym zakresie,
  7. przygotowywanie decyzji w sprawie ulg, umorzeń, odroczeń oraz  rozkładania na raty należności gminnych,
  8. podejmowanie czynności przygotowawczych i prowadzenie egzekucji  administracyjnej,
  9. prowadzenie obsługi funduszy celowych,
  10. prowadzenie księgowości budżetowej,
  11. prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów, wydatków, inwestycji   i rachunków pomocniczych,
  12. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  13. sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  14. ewidencja i rozliczanie podatku VAT,
  15. opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków Burmistrzowi i Radzie,
  16. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Izbą Skarbową, urzędami skarbowymi, bankami i sądami,
  17. wydawanie zaświadczeń o dochodowości, posiadaniu gospodarstwa rolnego lub nieruchomości oraz innych zaświadczeń określonych odrębnymi przepisami,
  18. prowadzenie ewidencji księgowej składników mienia gminy oraz aktualizacja zmian w tym  zakresie,
  19. naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz rozliczanie składek ZUS i US,
  20. kontrola gospodarki finansowej jednostek  pomocniczych gminy,
  21. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
  22. obsługa środków finansowych z: Unii Europejskiej, Banku Światowego, dotacji, kredytów itp.
  23. kontrola wydatkowania środków publicznych przez organizacje pozarządowe i pożytku publicznego,
  24. prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji,
  25. ewidencja podatników i inkasentów.
Metryczka
  • wytworzono:
    30-06-2003
    przez: Agnieszka Lenart
  • opublikowano:
    30-06-2003 18:43
    przez: Piotr Klimek
  • zmodyfikowano:
    01-03-2017 10:26
    przez: Agnieszka Lenart
  • podmiot udostępniający:
    Urząd Miejski w Nowogrodźcu
    odwiedzin: 1226
Dane jednostki:

Urząd Miejski w Nowogrodźcu
59-730 Nowogrodziec
ul. Rynek 1
NIP: 612 10 37 376 REGON: 000529858

Dane kontaktowe:

tel.: 75 738 06 60
fax: 75 731 64 16
e-mail: urzad@nowogrodziec.pl
strona www: www.nowogrodziec.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×