Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

WYDZIAŁ FINANSOWY

 
Danuta Krasiej
Naczelnik Wydziału Finansowego
tel. 75 7380664
d.krasiej@nowogrodziec.pl
  
 
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Finansowo należy
 
  1. opracowywanie planów projektów budżetu i planów finansowych,
  2. zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
  3. dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w  Budżecie w celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,
  4. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej,
  5. ustalanie propozycji wysokości podatków i opłat lokalnych,
  6. naliczanie podatków i opłat lokalnych oraz kontrola w tym zakresie,
  7. przygotowywanie decyzji w sprawie ulg, umorzeń, odroczeń oraz  rozkładania na raty należności gminnych,
  8. podejmowanie czynności przygotowawczych i prowadzenie egzekucji  administracyjnej,
  9. prowadzenie obsługi funduszy celowych,
  10. prowadzenie księgowości budżetowej,
  11. prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów, wydatków, inwestycji   i rachunków pomocniczych,
  12. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  13. sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  14. ewidencja i rozliczanie podatku VAT,
  15. opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków Burmistrzowi i Radzie,
  16. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Izbą Skarbową, urzędami skarbowymi, bankami i sądami,
  17. wydawanie zaświadczeń o dochodowości, posiadaniu gospodarstwa rolnego lub nieruchomości oraz innych zaświadczeń określonych odrębnymi przepisami,
  18. prowadzenie ewidencji księgowej składników mienia gminy oraz aktualizacja zmian w tym  zakresie,
  19. naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz rozliczanie składek ZUS i US,
  20. kontrola gospodarki finansowej jednostek  pomocniczych gminy,
  21. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
  22. obsługa środków finansowych z: Unii Europejskiej, Banku Światowego, dotacji, kredytów itp.
  23. kontrola wydatkowania środków publicznych przez organizacje pozarządowe i pożytku publicznego,
  24. prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji,
  25. ewidencja podatników i inkasentów.