Urząd Miejski w Nowogrodźcu

Biuletyn Informacji Publicznej

WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH

Eugeniusz Pańków
Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
tel. 75 7380665
e.pankow@nowogrodziec.pl
 
Krystyna Komar
Zastępca Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
                                                                        tel. 75 7380665
                                                                                       k.komar@nowogrodziec.pl
                                                        
                                                       

Do podstawowych zadań Wydziału Spraw Społecznych należy:
  1. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Ewidencji ludności.
  2. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Dowodach osobistych.
  3. Prowadzenie i bieżąca aktualizacja spisów wyborców,
  4. współdziałanie przy realizacji prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów, referendów, spisów i innych zadań wymagających korzystania z zasobóów  ewidencji mieszkańców gminy,
  5. prowadzenie spraw obronnych i wojskowych, w tym min. rejestracji i ewidencji   przedpoborowych, przeprowadzenie kwalifikacji, świadczenia osobiste i rzeczowe na  rzecz obrony
  6. realizacja zadań nałożonych na gminę wynikających z ustawy o ochronie   przeciwpożarowej oraz obsługi Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
  7. prowadzenie ogółu spraw związanych z obroną cywilną,
  8. koordynacja akcji kurierskiej,
  9. prowadzenie spraw repatriacji,
  10. prowadzenie ewidencji:

a)  działalności gospodarczej,

b)  pól biwakowych,

c)  obiektów świadczących usługi hotelarskie,

d)  instytucji kultury;

  1. wydawanie zezwoleń na:
  1. sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
  2. wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na obszar gminy,
  3. imprezy masowe,
  4. organizowanie i prowadzenie zbiórek publicznych wykonywanych na terenie   gminy;
  1. wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszar gminy,
  2. przekazywanie dotacji na remonty, zadania inwestycyjne, zakup sprzętu medycznego dla publicznych zakładów opieki zdrowotnej
  3.  realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
  4. przygotowywanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu  Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  5. przygotowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
  6. współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie wydatkowania środków    finansowych przeznaczonych na realizacje zadań wynikających z  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego programu Przeciwdziałania Narkomanii.
  7. udział w pracach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  8. prowadzenie analizy problemów alkoholowych i innych uzależnień oraz stanu zasobów  w  dziedzinie ich rozwiązywania na terenie gminy,
  9. współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i  rozwiązywania problemów uzależnień i patologii społecznej,
  10. udział w naradach i szkoleniach organizowanych przez pełnomocnika wojewody ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie działalności merytorycznej, organizacyjnej i prawnej,
  11. współpraca ze wszystkimi organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na terenie  gminy i miasta w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień i  patologii społecznej w tym z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych,
  12. przygotowanie projektu uchwały w  sprawie  programu współpracy gminy i miasta z organizacjami  pozarządowymi  i  innymi podmiotami uprawnionymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
  13. przygotowanie  i  przeprowadzenie  konkursu  ofert  na  wspieranie realizacji zadań publicznych  poprzez  organizacje  pozarządowe oraz inne podmioty uprawnione do  prowadzenia działalności w sferze pożytku publicznego,
  14. sporządzanie umów na realizację zadań przewidzianych w ww. Programach,
  15. bieżąca koordynacja działań oraz sporządzanie analiz i sprawozdań wynikających zrealizacji gminnych programów,
  16. nadzór nad funkcjonowaniem Punktów Konsultacyjnych w zakresie uzależnień,
  17. stała współpraca z zespołem konsultacyjnym opiniującym realizację zadań przez organizacje pożytku publicznego,
  18. współpraca z organizacjami  pozarządowymi  oraz świetlicami  środowiskowymi w zakresie realizowanych zadań,
  19. przyjmowanie sprawozdań z działalności organizacji pozarządowych otrzymującychdotacje z budżetu Gminy Nowogrodziec,
  20. nadzór nad rozliczeniem dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym w drodze umowy
  21. wdrażanie i propagowanie na terenie gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii zdrowotnych.
  22. przygotowywanie niezbędnych sprawozdań i analiz dotyczących zakresu ochrony zdrowia.
  23. współpraca z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, gabinetami prywatnymi na terenie gminy i miasta Nowogrodziec.
  24. podejmowanie wspólnie z innymi instytucjami, organizacjami społecznymi, placówkami  ochrony zdrowia działań w zakresie promocji zdrowia.
  25. bieżąca analiza aktualnej sytuacji prawnej i społecznej dotyczącej ochrony zdrowia.
  26. prowadzeniu spraw z zakresu BHP i p.poż.
 

 


Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy między innymi:

  1. prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego,
  2. prowadzenie spraw wynikających z ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
  3. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zmianie imienia i nazwiska,
  4. prowadzenie spraw wynikających z ustawy Kodeks cywilny,
  1. przygotowywanie  i  prowadzenie spraw związanych z właściwością rzeczową  USC przed sądami,
  2. realizacja zadań wynikających z umów międzynarodowych i dyrektyw UE w zakresie swojej właściwości  

 

Metryczka
  • wytworzono:
    01-07-2003
    przez: Agnieszka Lenart
  • opublikowano:
    01-07-2003 08:50
    przez: Piotr Klimek
  • zmodyfikowano:
    20-03-2015 13:43
    przez: Agnieszka Lenart
  • podmiot udostępniający:
    Urząd Miejski w Nowogrodźcu
    odwiedzin: 1820
Dane jednostki:

Urząd Miejski w Nowogrodźcu
59-730 Nowogrodziec
ul. Rynek 1
NIP: 612 10 37 376 REGON: 000529858

Dane kontaktowe:

tel.: 75 738 06 60
fax: 75 731 64 16
e-mail: urzad@nowogrodziec.pl
strona www: www.nowogrodziec.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×