- Menu przedmiotowe
- Działalność lobbingowa
Działalność lobbingowa
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu w roku 2016 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową działalnosc lobbingowa 2016.jpeg (58,31KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2017 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing_02.2017..jpeg (44,91KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2018 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing2018.pdf (161,85KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2019 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową działalność lobbingowa 2019.pdf (168,45KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2020 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing 2020.pdf (170,25KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2021 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing2021.pdf (164,42KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2022 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing 2022.pdf (162,91KB)
- Informacja o działaniach podejmowanych wobec Urzędu Miejskiego w roku 2023 przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową lobbing 2023.pdf (304,94KB)
Zarządzenie nr 115/2016
Burmistrza Nowogrodźca
z dnia 07 września 2016 r.
w sprawie sposobu postępowania pracowników Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej.
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1414, ze zm.) Burmistrz Nowogrodźca
zarządza, co następuje:
§ 1.
Zarządzenie określa:
- sposób postępowania pracowników Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu, zwanego dalej „Urzędem", wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące:
- zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz
- czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanego dalej „rejestrem";
- sposób dokumentowania kontaktów podejmowanych przez podmioty, o których mowa w pkt 1.
§ 2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
- koordynatorze - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy i Miasta Nowogrodźca;
- pracowniku - należy przez to rozumieć pracowników Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu;
- podmiocie - należy przez to rozumieć podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej;
- ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa.
§ 3.
Wystąpienia podmiotów kierowane do Urzędu mogą mieć formę:
- zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem założeń projektu uchwały lub projektem zarządzenia;
- propozycji spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie ze wskazaniem przedmiotu spotkania.
§ 4.
- Wpływające do Urzędu wystąpienie, o którym mowa w § 3, jest przekazywane do koordynatora.
- Pracownicy są obowiązani do przekazywania wszelkich informacji dotyczących wystąpień podmiotów.
- Koordynator dokonuje rejestracji wystąpienia, z zastrzeżeniem ust. 4 - 6.
- Do wystąpienia, o którym mowa w § 3, podmiot dołącza:
- Zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru;
- oświadczenie wskazujące podmioty, na rzecz których wykonuje zawodową działalność lobbingową;
- w przypadku gdy podmiot działa na rzecz osoby prawnej zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym - wyciąg albo oświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym dotyczącym tej osoby prawnej;
- w przypadku gdy podmiot jest reprezentowany przez osobę umocowaną - pełnomocnictwa do złożenia wystąpienia lub do reprezentowania podmiotu w Urzędzie wraz z dołączonym potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
- W przypadku wystąpienia mającego formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 1, stosuje się przepisy ustawy.
- W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z dokumentów, o których mowa w ust. 4, lub stwierdzenia braków formalnych zgłoszenia, koordynator występuje o uzupełnienie braków wyznaczając podmiotowi termin nie dłuższy niż 7 dni. Nieuzupełnienie braków w wyznaczonym terminie przyjmuje się za rezygnację podmiotu z wystąpienia.
§ 5.
Koordynator przekazuje niezwłocznie do pracownika zajmującego się informacją publiczną informację o wystąpieniu podmiotu wraz ze wskazaniem oczekiwanego przez ten podmiot sposobu rozstrzygnięcia, w celu udostępnienia informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nowogrodziec.
§ 6.
W przypadku wystąpienia mającego formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3 pkt 1, informacje, o których mowa w ust. 1, podlegają udostępnieniu przez pracownika zajmującego się informacją publiczną również na stronie internetowej Urzędu.
§ 7.
- Wystąpienie wymagające udzielenia podmiotowi pisemnej odpowiedzi jest przekazywane przez koordynatora do właściwych merytorycznie pracowników Urzędu w celu jego rozpatrzenia.
§ 8.
- W przypadku wystąpienia, o którym mowa w § 3 pkt 2, nie zawierającego wskazania przedmiotu spotkania, koordynator zwraca się do wnioskodawcy o uzupełnienie.
- Koordynator ustala w uzgodnieniu z pracownikiem termin spotkania, z zastrzeżeniem ust. 1.
- Przyjęcia podmiotów odbywają się w miejscu wskazanym przez koordynatora, w dniach pracy urzędu oraz w godzinach od 7.30 do 15.30, w obecności pracownika.
§ 9.
- Ze spotkania z podmiotem pracownik sporządza notatkę służbową.
- Notatka służbowa zawiera, w szczególności:
- datę spotkania;
- imiona i nazwiska osób obecnych na spotkaniu, w tym wskazanie podmiotu;
- określenie form podjętej zawodowej działalności podmiotu wraz ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
- podpis pracownika sporządzającego notatkę.
§ 10.
- Koordynator prowadzi rejestr wystąpień podmiotów.
- Rejestr wystąpień powinien zawierać w szczególności:
- imię i nazwisko albo firmę podmiotu;
- wzmiankę o zaświadczeniu albo oświadczeniu o wpisie do rejestru oraz pisemnym oświadczeniu wskazującym podmioty, na rzecz których wykonywana jest zawodowa działalność lobbingowa;
- termin i formę wystąpienia;
- informację, jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie;
- informację, jaki jest oczekiwany przez podmiot sposób rozstrzygnięcia sprawy.
§ 11.
- Koordynator opracowuje do końca lutego każdego roku, informację o działaniach podejmowanych wobec Urzędu w roku poprzednim przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.
- Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
- określenie spraw, w których zawodowa działalność lobbingowa była podejmowana;
- wskazanie podmiotów, które wykonywały zawodową działalność lobbingową;
- określenie form podjętej zawodowej działalności lobbingowej, wraz ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów aktów normatywnych opracowanych w Urzędzie, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
- określenie wpływu, jaki wywarł podmiot wykonujący zawodową działalność lobbingową w procesie stanowienia prawa w danej sprawie.
- Informacja, o której mowa w ust. 1, podlega udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu.
§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Nowogrodźca
Robert Relich