- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski w Nowogrodźcu
- Struktura Urzędu
- Wydziały
WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH
Eugeniusz Pańków
Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
tel. 75 7380665
e.pankow@nowogrodziec.pl
Do podstawowych zadań Wydziału Spraw Społecznych należy:
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Ewidencji ludności.
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Dowodach osobistych.
- Prowadzenie i bieżąca aktualizacja spisów wyborców,
- współdziałanie przy realizacji prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów, referendów, spisów i innych zadań wymagających korzystania z zasobów ewidencji mieszkańców gminy,
- prowadzenie spraw obronnych i wojskowych, w tym min. rejestracji i ewidencji przedpoborowych, przeprowadzenie kwalifikacji, świadczenia osobiste i rzeczowe na rzecz obrony
- realizacja zadań nałożonych na gminę wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz obsługi Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- prowadzenie ogółu spraw związanych z obroną cywilną,
- koordynacja akcji kurierskiej,
- prowadzenie spraw repatriacji,
- prowadzenie ewidencji:
a) działalności gospodarczej,
b) pól biwakowych,
c) obiektów świadczących usługi hotelarskie,
d) instytucji kultury;
- wydawanie zezwoleń na:
- sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na obszar gminy,
- imprezy masowe,
- organizowanie i prowadzenie zbiórek publicznych wykonywanych na terenie gminy;
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszar gminy,
- przekazywanie dotacji na remonty, zadania inwestycyjne, zakup sprzętu medycznego dla publicznych zakładów opieki zdrowotnej
- realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
- przygotowywanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
- współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizacje zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego programu Przeciwdziałania Narkomanii.
- udział w pracach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie analizy problemów alkoholowych i innych uzależnień oraz stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania na terenie gminy,
- współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień i patologii społecznej,
- udział w naradach i szkoleniach organizowanych przez pełnomocnika wojewody ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie działalności merytorycznej, organizacyjnej i prawnej,
- współpraca ze wszystkimi organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na terenie gminy i miasta w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień i patologii społecznej w tym z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie programu współpracy gminy i miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami uprawnionymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- przygotowanie i przeprowadzenie konkursu ofert na wspieranie realizacji zadań publicznych poprzez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty uprawnione do prowadzenia działalności w sferze pożytku publicznego,
- sporządzanie umów na realizację zadań przewidzianych w ww. Programach,
- bieżąca koordynacja działań oraz sporządzanie analiz i sprawozdań wynikających zrealizacji gminnych programów,
- nadzór nad funkcjonowaniem Punktów Konsultacyjnych w zakresie uzależnień,
- stała współpraca z zespołem konsultacyjnym opiniującym realizację zadań przez organizacje pożytku publicznego,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz świetlicami środowiskowymi w zakresie realizowanych zadań,
- przyjmowanie sprawozdań z działalności organizacji pozarządowych otrzymującychdotacje z budżetu Gminy Nowogrodziec,
- nadzór nad rozliczeniem dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym w drodze umowy
- wdrażanie i propagowanie na terenie gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii zdrowotnych.
- przygotowywanie niezbędnych sprawozdań i analiz dotyczących zakresu ochrony zdrowia.
- współpraca z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, gabinetami prywatnymi na terenie gminy i miasta Nowogrodziec.
- podejmowanie wspólnie z innymi instytucjami, organizacjami społecznymi, placówkami ochrony zdrowia działań w zakresie promocji zdrowia.
- bieżąca analiza aktualnej sytuacji prawnej i społecznej dotyczącej ochrony zdrowia.
- prowadzeniu spraw z zakresu BHP i p.poż.