Wydawanie dowodów osobistych
Strona archiwalna
Wydział Spraw Społecznych
godziny pracy: poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH
- pokój nr 10 ( parter) 075-7380675 Wydanie poświadczenia złożenia wniosku - część B formularza, który należy zwrócić przy odbiorze dowodu osobistego. Wydanie dowodu osobistego w formie karty identyfikacyjnej określonej w § 4 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych i ich wymiany, zwrotu lub utraty ( Dz. U. Nr 112, poz. 1182 ze zm.) - dowód osobisty odbiera się osobiście. W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. Dowody osobiste wydaje się osobom pełnoletnim oraz osobom małoletnim , posiadającym obywatelstwo polskie i zameldowanie na pobyt stały lub posiadającym ostatnie miejsce zameldowania stałego na terenie gminy Nowogrodziec. Małoletni składają wniosek i odbierają dowód w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego. Książeczkowe dowody osobiste są ważne do dnia 31 grudnia 2007 r. Nowe dowody osobiste są ważne 10 lat od daty wydania, natomiast dowody wydane osobom małoletnim są ważne 5 lat. Na żądanie osoby, która ukończyła 65 rok życia dowód osobisty wydaje się z ważnością na czas nieoznaczony. Ubiegający się o dowód osobisty musi posiadać numer ewidencyjny PESEL. Na wniosek osoby zainteresowanej stary książeczkowy dowód osobisty może być przez nią zatrzymany po uprzednim anulowaniu tego dokumentu w chwili odbioru nowego dowodu osobistego. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę w terminie do 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę. Podstawa prawna Art. 34 ust. 2 do art. 37 i art. 45 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty ( Dz. U. Nr 112, poz. 1182, ze zm.). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego ( Dz. U. Nr 105, poz. 1110, ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych ( siedziba Urzędu)
Wymagane dokumenty
Opłata
Brak
Forma załatwienia sprawy
Termin załatwienia sprawy
Dodatkowe informacje
informację wytworzył: | Janina Dracz |
za treść odpowiada: | Teresa Fiałek |
data wytworzenia: | 02.08.2007r. |