Informacja z działalności kontrolnej realizowanej w 2012 r. w zakresie planu kontroli oraz kontroli doraźnych
Strona archiwalna
z działalności kontrolnej realizowanej w 2012 r.
Kontrole w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Gminy Nowogrodziec przeprowadzono na podstawie Zarządzenia Nr 16/2010 Burmistrza Nowogrodźca z dnia 22.02.2010 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Nowogrodźcu i jednostkach organizacyjnych gminy oraz zasad jej koordynacji.
Kontrole przeprowadzono na podstawie zatwierdzonego przez Burmistrza Nowogrodźca planu kontroli na 2012 r. oraz zleceń doraźnych wynikających z bieżącej potrzeby sprawdzenia stanu faktycznego.
W ramach kontroli zarządczej kontrolą objęto następujące obszary:
1) działalność pożytku publicznego prowadzona przez organizacje pozarządowe – w zakresie przyznanej dotacji na wsparcie zadań publicznych,
2) gospodarka zasobami informatycznym,
3) polityka bezpieczeństwa – zabezpieczenie danych osobowych,
4) gospodarka finansowa - wydatki budżetowe, sprawozdawczość,
5) zamówienia publiczne,
6) podatek VAT,
7) działalność kulturalna,
8) środki trwałe (inwentaryzacja),
9) majątek trwały gminy (użytkowanie nieruchomości gminnych),
10) podatek od nieruchomości,
11) postępowanie administracyjne,
13) procedury wewnętrzne - regulaminy (zasady ) wynagradzania pracowników.
Kontrole prowadził pracownik ds. kontroli wewnętrznej (będący koordynatorem kontroli zarządczej) na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Nowogrodźca.
Ewidencję kontroli prowadzi koordynator kontroli zarządczej.
W 2012 r. przeprowadzono ogółem 15 kontroli, w tym:
·8 kontroli problemowych,
·4 kontrole sprawdzające,
·3 kontrole doraźne (pozaplanowe – zlecone przez Burmistrza Nowogrodźca).
Kontrolą objęto: Urząd Miejski w Nowogrodźcu, jednostki oświatowe, stowarzyszenia pozarządowe oraz instytucję kultury i opiekę społeczną.
Z przeprowadzonych kontroli sporządzone zostały protokoły i notatki służbowe, które stanowią akta kontroli.
Realizacja planu kontroli przedstawia się następująco:
Lp.
|
Jednostka kontrolowana, zakres kontroli
|
Rodzaj kontroli
|
Numer upoważnienia
|
Data rozpoczęcia kontroli
|
Data zakończenia kontroli
|
Stwierdzenie nieprawidłowości
TAK/NIE
|
1.
|
organizacje pozarządowe
( 13 organizacji)
- prawidłowość wykorzystania dotacji przekazanej na 2011 r. |
problemowa
|
1/KW/2012
z dnia
16.01.2012 r.
|
01.02.2012 r.
|
29.02.2012 r.
|
TAK
|
2..
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Wydział Administracyjno Prawny
kontrola wykonania zaleceń w zakresie gospodarowania zasobami informatycznymi |
sprawdzająca
|
2/KW/2012
z dnia
05.03.2012 r.
|
06.03.2012 r.
|
15.03.2012 r.
|
TAK
|
3.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Komórki organizacyjne
(wydziały)
Kontrola w zakresie zabezpieczenia danych osobowych
|
problemowa
|
3/KW/2012
z dnia
15.03.2012 r..
|
19.03.2012 r.
|
26.03.2012 r.
|
TAK
|
4.
|
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
w Bolesławcu
kontrola w zakresie rozliczenia przyznanej dotacji na 2011 r. na pomoc społeczną poprzez dożywianie |
problemowa
|
4/KW/2012
z dnia
26.03.2012
|
30.03.2012 r.
|
30.03.2012 r.
|
TAK
|
5.
|
Szkoła Podstawowa
w Gościszowie
kontrola gospodarki finansowej
|
problemowa
|
5/KW/2012
z dnia
02.04.2012
|
10.04.2012 r.
|
30.04.2012 r.
|
NIE
|
6.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Komórki organizacyjne
(wydziały)
kontrola zamówień
publicznych do 14.000 euro |
problemowa
|
6/KW/2012
z dnia
10.05.2012
|
14.05.2012 r.
|
31.05.2012 r.
|
NIE
|
7.
|
Straż Miejska
w Nowogrodźcu
Przestrzeganie zaleceń wydanych przez Wojewodę Dolnośląskiego |
sprawdzająca
|
7/KW/2012
z dnia
10.05.2012 r.
|
16.05.2012 r.
|
31.05.2012 r.
|
NIE
|
8.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Wydział Finansowy
Kontrola w zakresie rozliczania podatku VAT |
problemowa
|
8/KW/2012
z dnia
04.06.2012 r.
|
11.06.2012 r.
|
22.06.2012 r.
|
TAK
|
9.
|
Gminne Centrum Kultury i Sportu
w Nowogrodźcu
kontrola wykonania zaleceń
|
sprawdzająca
|
9/KW/2012
z dnia
27.06.2012 r.
|
02.07.2012 r.
|
10.07.2012 r.
|
TAK
|
10.
|
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu
Kontrola przestrzegania przepisów ustawy
o rachunkowości
w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji |
problemowa
|
11/KW/2012
Z dnia
30.07.2012 r.
|
13.08.2012 r.
|
24.08.2012 r.
|
TAK
|
11.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Wydział Komunalny
Wydział Finansowy
Kontrola prawidłowość gospodarowania majątkiem trwałym w zakresie użytkowania nieruchomości gminnych (umowy) |
problemowa
|
13/KW/2012
z dnia
10.10.2012 r.
|
10.10.2012 r.
|
31.10.2012 r.
|
TAK
|
12.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Komórki organizacyjne
(wydziały)
Kontrola wykonania zaleceń wydanych przez RIO.
|
sprawdzająca
|
15/KW/2012
z dnia
16.11.2012 r.
|
19.11.2012 r.
|
31.12.2012 r.
|
TAK
|
Realizacja kontroli przebiegała zgodnie z planem kontroli zatwierdzonym na 2012 r. – wykonanie w 100 %.
Kontrole doraźne (pozaplanowe)
Lp.
|
Jednostka kontrolowana,
|
Temat kontroli
|
Numer upoważnienia
|
Data rozpoczęcia kontroli
|
Data zakończenia kontroli
|
Stwierdzenie nieprawidłowości
Wydanie zaleceń
TAK/NIE
|
1.
|
Jednostki organizacyjne Gminy Nowogrodziec:
- szkoły, przedszkole, ZOSz,
GCKiS, MGOPS,
|
Analiza i ujednolicenie regulaminów wynagradzania pracowników samorządowych |
10/KW/2012
z dnia
26.06.2012 r.
|
09.07.2012 r.
|
23.01.2013 r.
|
TAK
|
2.
|
Urząd Miejski
w Nowogrodźcu
Stanowisko ds. planowania i zagospodarowania przestrzennego |
Prawidłowość postępowania administracyjnego
Archiwizacja dokumentów
|
12/KW/2012
z dnia
22.08.2012 r.
|
22.08.2012 r.
|
05.09.2012 r.
|
TAK
|
3.
|
Szkoła Podstawowa
w Zebrzydowej
|
Prawidłowość wydatkowania środków z tytułu odbytych podróży służbowych |
14/KW/2012
z dnia
30.10.2012 r.
|
06118.2012 r.
|
08.11.2012 r.
|
TAK
|
Przebieg i efekty przeprowadzonych kontroli
Istotą czynności kontrolnych było szczegółowe zbadanie stanu faktycznego i porównanie go z obowiązującymi dla niego uregulowaniami ustawowymi i przepisami wewnętrznymi oraz ustalenie odchyleń od obowiązujących norm.
Nieprawidłowości stwierdzone w trakcie kontroli zostały opisane szczegółowo w protokołach kontroli kontrolowanych jednostek.
W wyniku ustaleń kontrolnych dotyczących nieprawidłowości kierowano do Kierowników jednostek organizacyjnych i Naczelników Wydziałów zalecenia pokontrolne. W zaleceniach wskazywano sposoby i środki, jakie należy zastosować, w celu usunięcia ujawnionych nieprawidłowości i zapobiegania ich powstawaniu w przyszłości.
W 2012 r. (w zwiazku z wynikami kontroli) nie wszczynano postępowań dyscyplinarnych oraz nie składano zawiadomień o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. Nie kierowano zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finasów publicznych.
Burmistrz Nowogrodźca
(-) Robert Marek Relich
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Nowogrodźcu |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Danuta Krasiej |
Data wytworzenia: | 2013-01-25 |