Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zapytania do zaproszenia-obsługa bankowa

Strona archiwalna

 

                                     Pytania i odpowiedzi

                                                                                      

 

Informujemy, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych na zadanie pod nazwą „Obsługa bankowa budżetu Gminy  Nowogrodziec na lata 2016-2018”, Wykonawcy złożyli następujące zapytania:

 

  1. W nawiązaniu do dział I ust. 2 pkt 5) prosimy o wskazanie, czy chodzi o produkty bankowe oferowane przez Wykonawcę w okresie trwania obsługi, które będą świadczone przez Wykonawcę w momencie zgłoszenia przez Zamawiającego zapotrzebowania na nie, a które nie zostały wskazane szczegółowo w zaproszeniu do złożenia oferty.

    Odpowiedź: Tak.

     

  2. Czy wyszczególnione w formularzu ofertowym wpłaty gotówkowe dokonywane na rachunki Zamawiającego w ilości 818 szt. miesięcznie dotyczą wpłat własnych posiadacza rachunku, wpłat z tytułu podatków od osób trzecich oraz podatku rolnego (do tej pory zbierany przez sołtysów)?

    Odpowiedź: Wpłaty gotówkowe wymienione w formularzu w ilości 818 szt. dotyczą wpłat osób trzecich na wszystkie rachunki jednostek organizacyjnych Gminy, wyliczone jako przewidywane średnie ilości miesięczne biorąc pod uwagę rok  (głównie wpłaty podatków lokalnych -przede wszystkim w układzie kwartalnym, opłat za odpady komunalne - miesięcznie). Ilość może ulec zmianie, np. na skutek zmiany uchwały w sprawie częstotliwości uiszczania opłaty za odpady komunalne lub na skutek innych zmian trudnych do przewidzenia. Dotychczas podatki lokalne zbierane przez sołtysów dotyczyły około 50% wpłat podatków – osób fizycznych. Część z tych osób na pewno będzie posługiwać się usługami elektronicznymi a część wpłatami gotówkowymi – nie koniecznie w Nowogrodźcu.

     

  3. Zamawiający w wyszczególnieniu w formularzu ofertowym wykazuje wypłaty gotówkowe na rzecz osób trzecich w ilości 75 szt. miesięcznie, natomiast w listopadzie br. z takich świadczeń skorzystało ok. 180 osób. Czy 75 szt. jest średnią miesięczną z całego roku i taką kwotę Wykonawca ma przyjąć do kalkulacji kosztów?

    Odpowiedź: Wyliczona ilość stanowi szacowaną średnią miesięczną  z całego roku, którą należy przyjąć do danych w Formularzu Ofertowym.

     

  4. Prosimy o doprecyzowanie zapisu w dział I ust. 3 pkt. 8)

    Odpowiedź: Możliwość wykorzystania wpływów bieżących do realizacji zleceń płatniczych do godziny 15:30.

     

     

  5. W nawiązaniu do dział I ust. 3 pkt. 13), czy Zamawiający przewiduje opłaty za serwis, które powstaną z winy Zamawiającego

    Odpowiedź: Tylko w przypadku uszkodzenie bądź zniszczenia (nie dotyczy fizycznego zużywania rzeczy).

     

  6. W nawiązaniu do dział I ust. 5. Prosimy o doprecyzowanie, co Zamawiający rozumie przez bieżącą aktualizację oprogramowania.

    Odpowiedź: Aktualizacja oprogramowania może dotyczyć sytuacji, w której system bankowości elektronicznej powinien być dostosowany do zmieniających się przepisów prawa.

     

  7. W nawiązaniu do dział I ust. 7 prosimy o potwierdzenie, że w przedmiotem świadczenia Banku w tym zakresie mają być wyłącznie usługi doradczo-konsultacyjne, jakie mogą być wykonywane przez banki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

    Odpowiedź: Tak.

     

  8. W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 3) prosimy o doprecyzowanie, czy w ramach tej usługi Bank ma wyłącznie informować Zamawiającego o dostępnych w swojej ofercie kredytach preferencyjnych, z których mógłby skorzystać Zamawiający.

    Odpowiedź: Tak

     

  9. W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 7) prosimy o doprecyzowanie, co Zamawiający rozumie przez „bieżące potrzeby”.

    Odpowiedź: Przez bieżące potrzeby rozumiane jako propozycje banku na potrzeby, które dzisiaj nie występują a mogą się pojawić w trakcie realizacji zamówienia np. spowodowane zmianami w prawie.

     

  10. W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 9) informujemy, że informacje takie dostępne są na stronach internetowych np. na stronach NBP. Czy mimo to Bank na bieżąco przekazywać takie informacje, jeśli tak to w jakiej formie?

    Odpowiedź: Zamawiający wykreśla w dziale I w ustępie 7 pkt 9.

     

  11. W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 10) prosimy o doprecyzowanie, jakiego zakresu usług bankowych ma dotyczyć takie doradztwo.

    Odpowiedź: Chodzi o doradztwo w zakresie usług bankowych, które mogą usprawnić funkcjonowanie jednostek organizacyjnych Gminy, które mogłyby by być korzystne dla Gminy oraz takie, które mogą pojawić się w trakcie realizacji zamówienia w ofercie banku z których Jednostki Gminne chciałyby skorzystać.

     

  12. W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 11) prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem tego punktu jest wyłącznie doradztwo za zakresie możliwości udzielania promes i gwarancji bankowych

    Odpowiedź: Tak

     

  13. Czy Zamawiający zawrze  z Bankiem umowę o kredyt w rachunku bieżącym na podstawie wzoru stosowanego przez Bank uwzględniającego istotne dla Gminy warunki?

    Odpowiedź: Tak.

     

  14. Czy Zamawiający złoży do każdej umowy o kredyt w rachunku bieżącym oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego?

    Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji bankowej do kwoty wykorzystanego kredytu. Oświadczenie to jednakże będzie mogło być podpisane w momencie uruchomienia kredytu.

     

  15. Prosimy o potwierdzenie, że uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym na finansowanie przejściowego deficytu w budżecie nastąpiło po przedłożeniu uchwał Rady Gminy, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt. 9) lit.  c)  i d) ustawy o samorządzie gminnym, którego niespełnienie skutkuje nieważnością umowy?

    Odpowiedź: W ramach powyższego zamówienia zamawiający wnioskuje o możliwość zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym, którego dotyczy art.18 ust.9 lit. d, ustawy o samorządzie gminnym. Upoważnienie Rady Gminy do zaciągnięcia takiego zobowiązania  zawarte jest corocznie w uchwale budżetowej. Uchwała ta będzie przedłożona przed uruchomieniem takiego kredytu. Nie wnioskujemy o kredyt lub pożyczkę długoterminową w ramach tego zamówienia.

     

  16. Prosimy o informację, czy, przy udzieleniu kredytu w rachunku bieżącym, Gmina podpisze weksel własny in blanco i deklarację wekslową opatrzoną kontrasygnatą Skarbnika.

    Odpowiedź: Tak

     

  17. Prosimy o potwierdzenie, że warunkiem uruchomienia kredytu w poszczególnych latach

    wykonywania zamówienia będzie przedłożenie przez Zamawiającego:

    - uchwały w sprawie budżetu na dany rok,

    - uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na dany rok i lata następne,

    - pozytywnych opinii RIO o: projekcie uchwały budżetowej, możliwości sfinansowania deficytu (o ile będzie przedstawiony w projekcie uchwały budżetowej), projekcie uchwały w sprawie WPF przedstawionej wraz z projektem uchwały budżetowej, prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwałach w sprawie budżetu w sprawie WPF.

    Odpowiedź: Tak.

     

  18. Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby kredyt na finansowanie przejściowego deficytu w budżecie w bieżącym roku oraz w kolejnych latach trwania obsługi budżetu mógł być udzielany po pozytywnej weryfikacji zdolności kredytowej Gminy?

    Odpowiedź: Tak

     

Powyższe odpowiedzi są integralną częścią zapytania ofertowego i są wiążące dla wszystkich wykonawców.

 

                                                                                BURMISTRZ

                                                                                             Robert Relich