Zapytania do zaproszenia-obsługa bankowa
Strona archiwalna
Pytania i odpowiedzi
Informujemy, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych na zadanie pod nazwą „Obsługa bankowa budżetu Gminy Nowogrodziec na lata 2016-2018”, Wykonawcy złożyli następujące zapytania:
-
W nawiązaniu do dział I ust. 2 pkt 5) prosimy o wskazanie, czy chodzi o produkty bankowe oferowane przez Wykonawcę w okresie trwania obsługi, które będą świadczone przez Wykonawcę w momencie zgłoszenia przez Zamawiającego zapotrzebowania na nie, a które nie zostały wskazane szczegółowo w zaproszeniu do złożenia oferty.
Odpowiedź: Tak.
-
Czy wyszczególnione w formularzu ofertowym wpłaty gotówkowe dokonywane na rachunki Zamawiającego w ilości 818 szt. miesięcznie dotyczą wpłat własnych posiadacza rachunku, wpłat z tytułu podatków od osób trzecich oraz podatku rolnego (do tej pory zbierany przez sołtysów)?
Odpowiedź: Wpłaty gotówkowe wymienione w formularzu w ilości 818 szt. dotyczą wpłat osób trzecich na wszystkie rachunki jednostek organizacyjnych Gminy, wyliczone jako przewidywane średnie ilości miesięczne biorąc pod uwagę rok (głównie wpłaty podatków lokalnych -przede wszystkim w układzie kwartalnym, opłat za odpady komunalne - miesięcznie). Ilość może ulec zmianie, np. na skutek zmiany uchwały w sprawie częstotliwości uiszczania opłaty za odpady komunalne lub na skutek innych zmian trudnych do przewidzenia. Dotychczas podatki lokalne zbierane przez sołtysów dotyczyły około 50% wpłat podatków – osób fizycznych. Część z tych osób na pewno będzie posługiwać się usługami elektronicznymi a część wpłatami gotówkowymi – nie koniecznie w Nowogrodźcu.
-
Zamawiający w wyszczególnieniu w formularzu ofertowym wykazuje wypłaty gotówkowe na rzecz osób trzecich w ilości 75 szt. miesięcznie, natomiast w listopadzie br. z takich świadczeń skorzystało ok. 180 osób. Czy 75 szt. jest średnią miesięczną z całego roku i taką kwotę Wykonawca ma przyjąć do kalkulacji kosztów?
Odpowiedź: Wyliczona ilość stanowi szacowaną średnią miesięczną z całego roku, którą należy przyjąć do danych w Formularzu Ofertowym.
-
Prosimy o doprecyzowanie zapisu w dział I ust. 3 pkt. 8)
Odpowiedź: Możliwość wykorzystania wpływów bieżących do realizacji zleceń płatniczych do godziny 15:30.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 3 pkt. 13), czy Zamawiający przewiduje opłaty za serwis, które powstaną z winy Zamawiającego
Odpowiedź: Tylko w przypadku uszkodzenie bądź zniszczenia (nie dotyczy fizycznego zużywania rzeczy).
-
W nawiązaniu do dział I ust. 5. Prosimy o doprecyzowanie, co Zamawiający rozumie przez bieżącą aktualizację oprogramowania.
Odpowiedź: Aktualizacja oprogramowania może dotyczyć sytuacji, w której system bankowości elektronicznej powinien być dostosowany do zmieniających się przepisów prawa.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 prosimy o potwierdzenie, że w przedmiotem świadczenia Banku w tym zakresie mają być wyłącznie usługi doradczo-konsultacyjne, jakie mogą być wykonywane przez banki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Odpowiedź: Tak.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 3) prosimy o doprecyzowanie, czy w ramach tej usługi Bank ma wyłącznie informować Zamawiającego o dostępnych w swojej ofercie kredytach preferencyjnych, z których mógłby skorzystać Zamawiający.
Odpowiedź: Tak
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 7) prosimy o doprecyzowanie, co Zamawiający rozumie przez „bieżące potrzeby”.
Odpowiedź: Przez bieżące potrzeby rozumiane jako propozycje banku na potrzeby, które dzisiaj nie występują a mogą się pojawić w trakcie realizacji zamówienia np. spowodowane zmianami w prawie.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 9) informujemy, że informacje takie dostępne są na stronach internetowych np. na stronach NBP. Czy mimo to Bank na bieżąco przekazywać takie informacje, jeśli tak to w jakiej formie?
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla w dziale I w ustępie 7 pkt 9.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 10) prosimy o doprecyzowanie, jakiego zakresu usług bankowych ma dotyczyć takie doradztwo.
Odpowiedź: Chodzi o doradztwo w zakresie usług bankowych, które mogą usprawnić funkcjonowanie jednostek organizacyjnych Gminy, które mogłyby by być korzystne dla Gminy oraz takie, które mogą pojawić się w trakcie realizacji zamówienia w ofercie banku z których Jednostki Gminne chciałyby skorzystać.
-
W nawiązaniu do dział I ust. 7 pkt 11) prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem tego punktu jest wyłącznie doradztwo za zakresie możliwości udzielania promes i gwarancji bankowych
Odpowiedź: Tak
-
Czy Zamawiający zawrze z Bankiem umowę o kredyt w rachunku bieżącym na podstawie wzoru stosowanego przez Bank uwzględniającego istotne dla Gminy warunki?
Odpowiedź: Tak.
-
Czy Zamawiający złoży do każdej umowy o kredyt w rachunku bieżącym oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji bankowej do kwoty wykorzystanego kredytu. Oświadczenie to jednakże będzie mogło być podpisane w momencie uruchomienia kredytu.
-
Prosimy o potwierdzenie, że uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym na finansowanie przejściowego deficytu w budżecie nastąpiło po przedłożeniu uchwał Rady Gminy, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt. 9) lit. c) i d) ustawy o samorządzie gminnym, którego niespełnienie skutkuje nieważnością umowy?
Odpowiedź: W ramach powyższego zamówienia zamawiający wnioskuje o możliwość zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym, którego dotyczy art.18 ust.9 lit. d, ustawy o samorządzie gminnym. Upoważnienie Rady Gminy do zaciągnięcia takiego zobowiązania zawarte jest corocznie w uchwale budżetowej. Uchwała ta będzie przedłożona przed uruchomieniem takiego kredytu. Nie wnioskujemy o kredyt lub pożyczkę długoterminową w ramach tego zamówienia.
-
Prosimy o informację, czy, przy udzieleniu kredytu w rachunku bieżącym, Gmina podpisze weksel własny in blanco i deklarację wekslową opatrzoną kontrasygnatą Skarbnika.
Odpowiedź: Tak
-
Prosimy o potwierdzenie, że warunkiem uruchomienia kredytu w poszczególnych latach
wykonywania zamówienia będzie przedłożenie przez Zamawiającego:
- uchwały w sprawie budżetu na dany rok,
- uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na dany rok i lata następne,
- pozytywnych opinii RIO o: projekcie uchwały budżetowej, możliwości sfinansowania deficytu (o ile będzie przedstawiony w projekcie uchwały budżetowej), projekcie uchwały w sprawie WPF przedstawionej wraz z projektem uchwały budżetowej, prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwałach w sprawie budżetu w sprawie WPF.
Odpowiedź: Tak.
-
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby kredyt na finansowanie przejściowego deficytu w budżecie w bieżącym roku oraz w kolejnych latach trwania obsługi budżetu mógł być udzielany po pozytywnej weryfikacji zdolności kredytowej Gminy?
Odpowiedź: Tak
Powyższe odpowiedzi są integralną częścią zapytania ofertowego i są wiążące dla wszystkich wykonawców.
BURMISTRZ
Robert Relich