Opracowanie Programu Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec - zaproszenie do składania ofert
Strona archiwalna
Nowogrodziec, 30 marca 2016 r.
WYKONAWCY
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Działając zgodnie z art.4 pkt 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami) w związku z art.44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.) Gmina Nowogrodziec zwraca się z prośbą o złożenie oferty na zadanie pn. „Opracowanie Programu Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec”.
1. ZAMAWIAJĄCY
GMINA NOWOGRODZIEC
ul. Rynek 1
59-730 Nowogrodziec
NIP: 612-16-36-266
REGON: 230821581
2. PRZEDMIOT I ZAKRES ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest usługa opracowania Programu Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec zwanego dalej GPR.
- Program Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec ma stanowić wieloletni program działań w sferze przestrzennej, społecznej i gospodarczej, zmierzających do wyprowadzenia zdegradowanych obszarów z sytuacji kryzysowej i stworzenia warunków do ich dalszego rozwoju. W ramach opracowania należy wyodrębnić graficznie i scharakteryzować obszary dysfunkcyjne, w oparciu o analizy uwarunkowań przestrzennych, społecznych i gospodarczych;
- Program Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (RPO WD) dlatego w dokumencie należy uwzględnić wskaźniki i kryteria niezbędne przy opracowywaniu projektów umożliwiających ubieganie się o wsparcie w ramach w/w programu;
- Program Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec powinien być zgodny z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (MIR) oraz Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD (IZ RPO WD) dotyczącymi zasad przygotowania lokalnych programów rewitalizacji (lub dokumentów równorzędnych) w perspektywie finansowej 2014-2020, a także z udostępnionym przez Zamawiającego, po podpisaniu umowy z Wykonawcą, wnioskiem o przyznanie dotacji złożonym przez Gminę Nowogrodziec w ramach konkursu organizowanego przez Województwo Dolnośląskie oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
- Opracowany w wyniku realizacji niniejszego zamówienia Program Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec zostanie przez Zamawiającego złożony do IZ RPO WD celem oceny jego zgodności z w/w Wytycznymi, dlatego Wykonawca będzie miał obowiązek poprawy dokumentu zgodnie z uwagami w/w Instytucji w terminie 5 dni od daty przekazania tej informacji przez Zamawiającego;
- Zakres prac obejmuje wykonanie Programu Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec, a w tym celu wykonanie poniższych czynności, m.in:
- zebranie i przetworzenie wszelkich danych potrzebnych do opracowania dokumentacji,
- scharakteryzowanie obecnej sytuacji w gminie, w tym analizę negatywnych zjawisk w sferze społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej oraz technicznej na podstawie danych statystycznych udostępnionych przez GUS i przez Urząd Miejski w Nowogrodźcu,
- opracowanie analizy SWOT,
- przeprowadzenie warsztatów diagnostyczno-projektowych oraz konsultacji społecznych w formie zbierania uwag, warsztatów i badań ankietowych, a także udział w spotkaniach z mieszkańcami, naradach z Zamawiającym oraz spotkaniach i konferencjach promujących przedmiot zamówienia,
Wykonawca powinien uwzględnić zaangażowanie społeczności lokalnej w tworzenie GPR w co najmniej nw. zakresie:
- ankiety face to face – co najmniej 600 ankiet, z czego 100 na etapie konsultacjidiagnozy i 500 na etapie konsultacji GPR
- ankieta internetowa – część pierwsza (wstępna) na etapie konsultacji diagnozy i część druga (zasadnicza) na etapie konsultacji GPR
- warsztaty problemowe – 6 h, ok. 60 osób
- warsztaty definiowanie celów rewitalizacji – 6h
- współdecydowanie: debaty, spotkania z interesariuszami i mieszkańcami, spacery studyjne
- broszura – 1000 sztuk
- artykuły prasowe – 2 szt.
- plakat – 20 szt.
- konferencja podsumowująca.
- analizę obszarów problemowych oraz graficzne i opisowe wytyczenie granic obszarów zdegradowanych,
- opisanie wizji wyprowadzenia obszaru zdegradowanego ze stanu kryzysowego wraz z określeniem celów rewitalizacji i kierunków działań,
- opisanie i wprowadzenie mechanizmów włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji,
- zidentyfikowanie, na podstawie analizy problemów występujących na wytyczonych obszarach oraz zebranych informacji od podmiotów na nich działających, projektów rewitalizacyjnych obejmujących działania techniczne oraz działania w kierunku rozwiązywania problemów społecznych,
- sporządzenie wykazu najważniejszych przedsięwzięć i głównych projektów rewitalizacyjnych dotyczących obszaru rewitalizacji, które będą realizowane w ramach danego programu rewitalizacji, w tym wypracowanie mechanizmów zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
- przeprowadzenie analizy wymienionych w ppkt i) propozycji projektów w zakresie ich kwalifikowalności do realizacji GPR,
- opisanie powiązań i komplementarności planu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi Gminy Nowogrodziec, dokumentami lokalnymi z zakresu polityk w sektorze społeczno - gospodarczym oraz nawiązanie do strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju województwa, regionu i kraju,
l. opisanie systemu wdrażania programu rewitalizacji wraz z ramowym harmonogramem działań,
- opisanie systemu monitorowania i oceny planu rewitalizacji w zakresie skuteczności działań rewitalizacyjnych,
- przeprowadzenie procedury SOOŚ, w tym opracowanie wniosku o wydanie opinii do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, a w razie nie otrzymania pozytywnej opinii o braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, po stronie Wykonawcy spoczywa przeprowadzenie procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla dokumentu oraz uwzględnienie ewentualnych uwag w tym dokumencie,
- współpraca z Zespołem ds. Rewitalizacji, w skład którego wejdą przedstawiciele różnych grup interesariuszy,
- prezentacja przedmiotu umowy na konferencji podsumowującej projekt oraz na sesji Rady Miejskiej;
- bieżące informowanie Zamawiającego o postępie prac, w tym - na prośbę Zamawiającego – w formie pisemnej w terminie 5 dni od dnia wystosowania takiej prośby,
- bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji.
6. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania z Zamawiającym wstępnej wersji dokumentacji, którą przedłoży najpóźniej do dnia 30 czerwca 2016 r. Zamawiający zaakceptuje wstępną wersję GPR bądź wniesie do niej uwagi w terminie nie przekraczającym 4 dni kalendarzowych od doręczenia. W razie przekroczenia tego terminu przez Zamawiającego, termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przedłużony odpowiednio o ten okres. Wykonawca naniesie poprawki w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia przekazania ich przez Zamawiającego.
7.Zamawiający zastrzega sobie prawo zatwierdzenia ostatecznej wersji GPR.
8. Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu dokument w edytowalnej oraz nieedytowalnej formie elektronicznej na nośniku CD oraz w wersji papierowej w ilości 3 egzemplarzy (wydruk w kolorze).
9. Wykonawca zobowiązany będzie, na etapie oceny GPR przez IZ RPO WD, do uwzględnienia wszystkich uwag tej instytucji oraz do poprawy dokumentu w terminie 5 dni od dnia przekazania informacji od Zamawiającego.
10. Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje przekazanie wszelkich praw własności oraz praw autorskich w zakresie niniejszej dokumentacji, w tym praw autorskich zależnych, na wszelkich polach eksploatacji.
3. TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia – 31 lipca 2016 roku.
Termin wykonania przedmiotu zapytania ofertowego może ulec przedłużeniu wówczas, gdy:
- zmianie ulegną Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014 - 2020 wydane przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015 r., a zmiana Wytycznych będzie posiadała wpływ na sporządzany GPR,
- wykonawca nie uzyska od Zamawiającego wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego sporządzenia PR w terminie umożliwiającym przygotowanie GPR,
- procedura strategicznej oceny oddziaływania na środowisko przedłuży się w sposób niezawiniony przez Wykonawcę oraz
- nastąpi konieczność dostosowania GPR do uwag Instytucji Zarządzającej RPO WD w celu uzyskania jej pozytywnej opinii.
4. SPOSÓB OBLICZANIA CENY
1. Cena oferty jest ceną ryczałtową, niezmienną w trakcie wykonywania zamówienia i winna uwzględniać wszystkie zobowiązania wobec zamawiającego oraz ryzyko związane z wykonywaniem zamówienia, w tym wydłużenie okresu realizacji usługi wynikające z czynników niezawinionych przez strony umowy.
2. Cena powinna być podana w PLN (brutto, netto), z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.
W przypadku podania innej waluty (dotyczy Wykonawców spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej) – cena oferty zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu NBP na dzień złożenia oferty.
3. Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
4. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
5. Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia wraz z innym kryteriami oceny ofert należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają następujące warunki:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania.
Na potwierdzenie spełniania przedmiotowego warunku Wykonawca złoży pisemne oświadczenie – Załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
2. Posiadając wiedzę i doświadczenie.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, przez co Zamawiający rozumie wykonanie co najmniej 1 GPR dla gminy liczącej powyżej 10 tys. mieszkańców, który miał zarazem przeprowadzony proces konsultacji społecznych i pełną procedurę - Strategiczną Ocenę Oddziaływania na Środowisko, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie tych zadań.
Na potwierdzenie spełniania przedmiotowego warunku Wykonawca złoży wypełniony – Załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia oraz załączy z dowody potwierdzające, że wykazana usługa wykonana została należycie.
3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą posiadanie odpowiedniego potencjału kadrowego, tj. dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia. Warunekten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem przynajmniej 3 ekspertów, w tym:
- przynajmniej jedną osobą, legitymującą się wykształceniem wyższym, która była kierownikiem zespołu opracowującego co najmniej 2 Programy rewitalizacji dla gminy powyżej 10 tys. mieszkańców;
- ekspert ds. analizy społeczno - gospodarczej, który posiada doświadczenie w zakresie przygotowania diagnozy społeczno – gospodarczej dla co najmniej 2 Programów rewitalizacji dla gminy powyżej 10 tys. mieszkańców;
- przynajmniej jedną osobę posiadającą udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu procesu konsultacji dla minimum 2 Programów Rewitalizacji dla gminy powyżej 10 tys. mieszkańców. Ponadto ekspert powinien posiadać wiedzę merytoryczną w przedmiocie konsultacji społecznych oraz doświadczenie w przeprowadzaniu konsultacji. Wiedzę należy wykazać poprzez przeprowadzenie co najmniej 20 godzin szkoleń dotyczących konsultacji społecznych dedykowanych pracownikom administracji samorządowej. Doświadczenie w prowadzeniu konsultacji społecznych należy wykazać poprzez wskazanie co najmniej 2 konsultacji prowadzonych w jst, w których uczestnikami byli reprezentanci sektora społecznego (NGO's, mieszkańcy) oraz administracja samorządowa.
Na potwierdzenie spełniania przedmiotowego warunku Wykonawca złoży wypełniony – Załącznik nr 4 do niniejszego zaproszenia.
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, jednak wówczas musi przedstawić pisemnie zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
6. KRYTERIA WYBORU OFERT
1. Porównaniu podlegać będą oferty:
a) kompletne,
b) złożone zgodnie z terminem wyznaczonym w niniejszym zaproszeniu,
c) zgodne z treścią niniejszego zapytania ofertowego, tj. spełniające wymogi formalne opisane w pkt. 5 ust 1-3.
2. Kryteriami wyboru oferty są:
1. Cena – 60 %
2. Doświadczenie - 40 %
3. Opis sposobu obliczania punktów w podanych powyżej kryteriach:
Cena – zostanie obliczona przy użyciu wzoru:
(cena oferty najtańszej / cena oferty badanej) x 60 = liczba punktów za kryterium ,,cena”.
Maksymalna ilość punktów do uzyskania za kryterium cena – 60 pkt.
Oceniając doświadczenie będzie brana pod uwagę liczba sporządzonych przez wykonawcę Programów Rewitalizacji – ze względu na to, że IZ RPO WD przeprowadzi ocenę merytoryczną GPR. Zamawiający weryfikował będzie liczbę przygotowanych przez Wykonawcę Programów Rewitalizacji (Przy ocenie doświadczenia nie będzie brany pod uwagę wypełniony Załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia. Przy wykazywaniu się doświadczeniem zawodowym wykonawca wypełnia Załącznik nr 5).
Za sporządzenie Programów Rewitalizacji dla gmin zostanie przyznana następująca liczba punktów:
- Wykonawca, który wykonał 1 Pogram Rewitalizacji – 0 pkt
- Wykonawca, który wykonał 2-7 Programów Rewitalizacji – 20 pkt.
- Wykonawca, który wykonał 8 i więcej Programów Rewitalizacji – 40 pkt.
Maksymalna ilość punktów do uzyskania za kryterium doświadczenie – 40 pkt.
4. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu oraz uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
5. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
6. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
7. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIANIE WARUNKÓW
1. Kompletna oferta powinna zawierać:
a) wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną formularz ofertowy – zał. nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego;
b) podpisane przez osobę upoważnioną oświadczenie – zał. nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;
c) wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną wykaz usług potwierdzający posiadaną wiedzę – zał. nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego;
d) wypełnione i podpisane przez osobę upoważnioną oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – zał. nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
e) wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną wykaz wykonanych usług – zał. nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego;
Wszystkie załączone do oferty dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub potwierdzonej za zgodność kserokopii dokumentu.
2. Zamawiający nie wymaga składania żadnych innych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w postępowaniu.
3 Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania wykonawców do wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w szczególności stwierdzenia, że złożona oferta zawiera rażąco niską cenę.
4. Zamawiający poprawi w ofertach oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, a także inne omyłki, które nie mają wpływu na merytoryczną zawartość oferty.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do niezwłocznego przedstawienia wszystkich dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy, tj:
- dokumenty dotyczące prowadzonej działalności lub oświadczenia w przypadku osoby fizycznej;
- dane osób upoważnionych do podpisania umowy oraz nr i nazwę rachunku bankowego.
Nieprzedstawienie wymaganych wyjaśnień lub dokumentów na wezwanie Zamawiającego rozumiane będzie jako odmowa zawarcia umowy i skutkować będzie odrzuceniem oferty.
8. MIEJSCE, SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Oferty należy składać w jednej z wybranych form:
a) bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Nowogrodźcu ul. Rynek 1, Punkt Obsługi Interesanta (pokój nr 1),
b) drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Nowogrodźcu ul. Rynek 1, 59-730 Nowogrodziec,
2. Oferty należy składać w nieprzeźroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie z opisem: „Opracowanie Programu Rewitalizacji Gminy Nowogrodziec”
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Dla ofert przesłanych pocztą lub pocztą kurierską liczy się data i godzina ich fizycznego dostarczenia do siedziby Zamawiającego.
4. Ostateczny termin składania ofert: 11.04.2016 r., godz. 10.30
9. OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTU
Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z oferentami w sprawach merytorycznych
są:
Zastępca Naczelnika Wydziału Inwestycji – tel. 75 738 06 68
Naczelnik Wydziału Inwestycji – tel. 75 738 06 66.
10. WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1. Z wybranym oferentem zostanie zawarta umowa w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W przypadku odmowy zawarcia umowy przez wyłonionego Wykonawcę, Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, którego oferta została porównana i oceniona jako kolejna najbardziej korzystna.
11. WARUNKI ZAPŁATY
Rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy odbędzie się na podstawie 2 faktur: faktury przejściowej i faktury końcowej.
Podstawą do wystawienia faktury przejściowej obejmującej max. 50 % wynagrodzenia umownego będzie protokół zdawczo - odbiorczy dokumentacji wykonanej w terminie określonym w umowie.
Podstawą do wystawienia faktury końcowej obejmującej kolejne 50 % wynagrodzenia umownego będzie końcowy protokół odbioru wraz z pozytywną opinią UMWD w sprawie oceny przedłożonego GPR.
12. INFORMACJA O WYBORZE WYKONAWCY
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie podana do wiadomości publicznej na stronie internetowej Zamawiającego oraz na Tablicy Ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowogrodźcu.
13. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA I ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Zamawiający unieważni postępowanie jeżeli nie wpłynie żadna ważna oferta
z zastrzeżeniem pkt. 8 ust. 4.
2. Zamawiający unieważni postępowanie jeżeli wystąpią inne ważne przesłanki niewynikające z winy stron postępowania.
3. Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami).
ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy.docx (46,68KB)
Załącznik nr 2 – wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.docx (46,60KB)
Załącznik nr 3 - Wykaz wykonanych usług.docx (46,94KB)
Załącznik nr 4 - Wykaz osób.docx (47,22KB)
Załącznik nr 5 – Doświadczenie zawodowe.docx (47,32KB)
Zatwierdzam:
Robert Relich - Burmistrz Nowogrodźca